Salih abi

Yine akşam oldu be Salih abi
Gündüz, içinde hiç yaşamamışız gibi
Geldi ve geçti.
Sahi, bu gece karanlığına ne kadardır mahkumuz
Yargıcımız kim oldu da, bizi gecelere mahkum etti?
Gidenler dimi Salih abi
O gidenler...
Bir parçamızı hiç acımadan söküp de gidenler.
Kaç kişi kaldık be Salih abi
Dert ortağı, yol yoldaşı.
Hatırlar mısın be abi
Askerde bir bank köşesinde oturur
Sabaha kadar gidenlerden konuşurduk
Sahi, ne kadar çok kişi bırakmış bizi
Oysa....
Gidenlerin hatıraları hala masamızda duruyor.
Sen o gidenlerden bahsederdin.
Bense, hüznü yüreğimde bir sigara yakardım.
Sen anlatır ben dinlerdim.
Ben anlatınca sen susardın.
İki çayımız vardı demir bardakta.
Dokunduğumuzda...
Elimiz de yüreğimiz de yanardı be abi
Şimdi düşünüyorum da kalanlardan hiç konuşmamışız
Korktuk be Salih abi
Anlatamadık kalanları,
Oysa onlardan kalanlar yalnız yürek sızısıydı.
Yok be Salih abi sevmek bizim için değil
Yüreğimizde bir parça kalmadı ki sevebilelim
Öyle sevgili olma işleri de bize göre değil.
Yalan söyleyenlerin harcı o işler
Dokuna bilenlerin.
Biz bu devrin adamı değiliz ki Salih abi.
Salih abi....
Bak kimseler kalmadı yine sokakta
Biz hala masamızda oturuyoruz
Bir sigara sende yanıyor bir sigara bende
Ve hala gidenlerden konuşuyoruz. 




Yorumlar